komosa ryżowa

Komosa ryżowa jest to roślina, która uprawiana jest w Ameryce Południowej. Nie jest typowym zbożem, ale w związku z tym, że produkuje ona nasiona o wysokiej zawartości skrobi, zaliczana jest przez wiele osób do zbóż. Komosa ryżowa wyróżnia się ogromną zawartością związków odżywczych takich jak: białka, witaminy oraz składniki mineralne. Nie zawiera glutenu, przed co może być stosowana przez osoby stosujące dietę bezglutenową. Co więcej możemy uwzględnić ją w diecie odchudzającej oraz wegetariańskiej i wegańskiej. Posiada niski indeks glikemiczny, a także jest lekkostrawna. Jakie są jej wartości odżywcze i wartości prozdrowotne? Przekonajmy się! 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/komosa-ryzowa-idealne-zrodlo-bialka-dla-wegetarian-i-wegan/ 

Komosa ryżowa – wartości odżywcze 

Znana jest również pod nazwą qiunoa, a także zwana jest świętym zbożem Inków. Występuje w postaci ziaren czerwonych, czarnych i białych. Komosa ryżowa jest bardzo wartościową rośliną, w którą warto jest dodać do jadłospisu. Wyróżnia się ogromną zawartością białka, dzięki czemu polecana jest osobom o zwiększonym zapotrzebowaniu na białko. Białko zawarte w komosie ryżowej jest doskonale przyswajalne, a jego przyswajalność jest znacznie większa, niż białka z mleka krowiego. 

Jakie są wartości prozdrowotne komosy ryżowej? 

Cechuje się ona wysoką zawartością błonnika oraz sprawia, że może przyczyniać się do normalizowania poziomu glukozy i lipidów we krwi. W taki sposób może odpowiadać za zminimalizowanie ryzyka rozwoju cukrzycy typu 2 oraz chorób serca. Komosa wspomaga procesy trawienne, zapewnia długotrwałe uczucie sytości oraz może wspomagać procesy odchudzania. 

Wysoka zawartość kwasów tłuszczowych przekłada się też na działanie przeciwzapalne, a oksydanty komosy ryżowej neutralizują negatywny wpływ wolnych rodników. Spożywanie komosy przyczynia się też do obniżenia poziomu cholesterolu, zmniejszenia ryzyka zachorowania na miażdżycę oraz inne choroby układu krążenia. 

Jej działanie przeciwnowotworowe wynika z dużej zawartości flawonoidów oraz innych antyutleniaczy. Błonnik zaś odpowiedzialny jest za wspomaganie trawienia. Dzięki niskiemu indeksowy glikemicznemu komosa może być spożywana przez osoby chore na cukrzycę. 

Idealny zamiennik dla chorych na laktozę 

Komosa ryżowa jest idealnym zamiennikiem w diecie osób uczulonych na laktozę, które nie mogą spożywać mleka, ani jego przetworów. Po ten produkt mogą również sięgać osoby uprawiające sport, wykazujących się zwiększonym zapotrzebowaniem na pełnowartościowe białko. 

Zobacz też: http://www.twardyszparag.pl/jakie-sa-wartosci-odzywcze-i-zastosowanie-oleju-kokosowego/

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak radzić sobie z grypą?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here